treinkneuzen 2e klas ! - Reisverslag uit Innsbruck, Oostenrijk van Mieke & Cobie - WaarBenJij.nu treinkneuzen 2e klas ! - Reisverslag uit Innsbruck, Oostenrijk van Mieke & Cobie - WaarBenJij.nu

treinkneuzen 2e klas !

Blijf op de hoogte en volg Mieke & Cobie

28 Juli 2014 | Oostenrijk, Innsbruck

In 2 dagen 4 landen, zo doen we dat! Nederland (telt eigenlijk niet mee), Duitsland (want de Duitsers tellen nooit mee), Zwitserland en Oostenrijk. Jaja, nou horen wij jullie hersens kraken: 'Hoe doen ze dat?' Noouu dat zullen we jullie kinders is haarfijn uitleggen!

Stap 1: mis bijna de allereerste trein van deze reis. We stonden nog uitgebreid onze ouders af te lebberen toen de trein ons een heel stuk voorbij reed. Wij rennen, wat je eigenlijk meer galopperen kunt noemen aangezien we tassen van ong. 15 kilo op onze rug hebben. (We weten nu hoe een paard zich moet voelen). Maar goed, we hadden een lieve machinist die even op ons wilde wachten. Alles was op schema, totdat iemand het leuk vond om verdacht over het spoor te gaan lopen (spelbreker, vakantie ruïneerder, idioot). Na wel precies 7 minuten en 58 seconden begon de trein weer te rijden. Maar hierdoor mistte we dus onze aansluiting :( Vraag niet hoe, maar via Amsterdam Zuid en Duivendrecht zijn we uiteindelijk op Utrecht beland. Toen kwamen we erachter dat de volgende trein naar Frankfurt pas over anderhalf uur ging. Dit is onze techniek: Beloon jezelf altijd op een Starbucks als het even tegen zit. En het werkte! De tijd vloog voorbij! Neem dat maar van ons aan. Tijdens ons heerlijk momentje hebben we van alles voorbij zien lopen. Kleine, dikke, kleine en grote mensen.

Stap 2: Onze eerste internationale trein begon al goed. We zaten met welgeteld 9 personen (inclusief koffers, tassen, zwetende oksels) in een ruimte van 3 vierkante meter. Lekker knus dus :) . Na ongeveer 2 uur daar te hebben gezeten konden we eindelijk een plekje vinden op een stoel. Net op tijd, we reden Keulen binnen. Een hele mooie stad, vanuit de trein gezien. Vanuit Keulen ging de trein verder naar Frankfurt. Dat was tot nu toe het mooiste station. Mieke moest daarbij denken aan Harry Potter.

Stap 3: Vanuit daar reden wij het mooie heuvellandschap van Zwitserland binnen. 4 uur duurde deze reis. We kwamen aan in Bern. Officieel waren we in Zwitserland. Heel cool! We hadden wel een camping uitgezocht maar hoe we daar zouden komen was een groot raadsel. Gelukkig bestaan er lieve mensen van de 'big i', anders hadden we er nooit gekomen. Omdat wij zo cool waren mochten we zelf weten waar we het tentje neer gingen zetten. We kozen een mooi plekje naast de rivier. Die rivier was zo wild, dat je 'm gewoon kon horen. Die nacht heeft Mieke niet zo goed kunnen slapen. Er lagen namelijk 2 mensen (of 3, we weten het niet), in het tentje naast ons kindjes te maken op een luidruchtige manier. Heel heel erg luidruchtig dus. Zo luidruchtig, dat wij vinden dat het kind naar ons vernoemd moet worden. Dit begon om kwart voor 12. Om 3 uur begon het circus weer. En Mieke werd er natuurlijk van wakker, en maakte daarvoor mij wakker. Maar dit was nog niet alles, dit was pas de helft van onze nacht. Want om half 6 dachten ze: 'Nee we gaan toch voor een drieling', en zo ging het verhaaltje door.

Stap 4: Om 7 uur ging de wekker. We kleedden ons aan, poetsten onze tanden, pakten de tassen in en uiteindelijk ook de tent. De trein naar Wenen vertrok om 09.32. Wij kwamen aan om 09,33. Jaja, je raadt het al.. De trein was al vertrokken. Wat een pech, treintje weg! En we hadden nog wel zo hard gelopen! Omdat de volgende trein pas heel laat in de avond aan zou komen, besloten we om de trein naar Innsbruck te nemen. Dit was 1 grote fout. De reis was ontzettend mooi, al die grote bergen om ons heen! We hebben eeuwige sneeuw gezien :) toen kwamen we aan in Innsbruck. We vonden een camping via internet maar we wisten niet hoe we daar moesten komen. We gingen maar op zoek naar een 'city information'. Na een half uur ernaar gezocht te hebben hadden we eindelijk de goede info. Maar de camping was vol, dus nu zitten we hier in het McCafé te wachten op station Innsbruck. De trein naar Bled (Slovenië) gaat pas om 00.56. Dus we dachten, laten we een lekker kopje koffie nemen en aan ons blog werken. In 4 uur zou dat wel te doen zijn. Nu gaan we een frisse neus halen en proberen niet in slaap te vallen.

See you sooonnnnnn!

X Mieke en Cobie ❤️

• 28 Juli 2014 - 23:44

Ria:

Wat leuk geschreven! Ik heb genoten van jullie stuk. Veel plezier in de nachttrein. We kijken uit naar jullie volgende verslag (wat zal de naam zijn van het derde kind?). Veel liefs en welterusten xxx

• 29 Juli 2014 - 07:01

Papa Kees:

Hartstikke leuk verslag! Heel erg leuk om te lezen wat jullie allemaal al beleefd hebben na 2 dagen en 1 nacht onderweg te zijn geweest. Goede reis naar Bled!

• 29 Juli 2014 - 07:01

Papa Kees:

• 29 Juli 2014 - 09:05

Cora:

Leuk om te lezen hoe jullie de reis beleven en gelachen ga jullie zeker volgen heel veel plezier

• 29 Juli 2014 - 15:09

Bart:

Goed bezig geniet ervan en benieuwd naar het vervolg. Komt Kroatië ook nog?

• 29 Juli 2014 - 15:39

Ruben Steernberg:

Haha, Wauw! Wat een avontuur! Je had het je allemaal heel anders voorgesteld natuurlijk! V
    Erg leuk om dit te lezen, nog een fijne vakantie! Haha!

• 29 Juli 2014 - 19:11

Marianne:

Veel plezier meiden! Dit wordt ongetwijfeld een avontuurlijke en onvergetelijke vakantie, hahaha! Het was een plezier om het 1e blog te lezen!
    Groetjes van Marcel, Marianne en kids

• 29 Juli 2014 - 20:14

Gre:

Een feest om jullie verslag te lezen. Ik zie het gebeuren!!
    We kijken uit naar het vervolg. Veel plezier!

• 29 Juli 2014 - 20:51

Wenda:

Haha Geweldig Co! Als je nog niet weet wat je "later" wilt worden kan je altijd nog verslaggeefster worden!! :) nogmaals veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verslag! Gr. Tante Wenda xxx

• 30 Juli 2014 - 19:11

Karin:

Ik heb het stukje zeker al 4 keer gelezen, (De eerste keer stond het volgens mij er nog maar net op, want jullie zaten nog op de trein te wachten) maar het blijft leuk om te lezen.
    Ik kom er trouwens nu net pas achter dat je ook kunt reageren. Niet zo slim dus.
    Kijk vol spanning uit naar jullie volgende verslag.
    Veel liefs van mij.